Villkor

Villkor vid handel på Barcompagniet.se

  • Eventuella priser som anges är alltid exklusive moms och frakt. Priset som gäller är det som är angivet den dagen kunden gör sin beställning.
  • Vi reserverar oss för eventuella fel på webbsidan.
  • Vi förbehåller oss rätten att under webbsidans giltighetstid ändra priser och/eller villkor.
  • Standard leveransvillkor i Sverige: Fritt vårt lager i Vellinge.
  • Transportskador av gods måste anmälas till chauffören vid leverans för att skadan skall godkännas av Barcompagniet.
  • Kontrollera också att antal kolli stämmer överens med följesedeln innan Ni signerar följesedeln.
  • Om inte antal kolli stämmer måste detta anmälas till chauffören.
  • Vid avvikelser måste detta meddelas inom 7 dagar från mottagandet för att anmärkningen skall vara giltig.
  • Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.
  • Vi säljer B2B och inte till privatpersoner.
  • Vid fakturering behöver vi ert organisationsnummer.
  • Leverans sker till kund normalt inom 2-3 dagar, om varan finns på vårt lager.
  • Vid beställning av ej lagerförda produkter är det det leveransbesked som du får vid offerten som gäller.
  • Äganderätten till varan övergår till kund först när full betalning erlagts.
  • Det är på köparens ansvar att att tillse att den adress som angivits till oss vid beställningstillfället är korrekt för leveransen.
  • Vid outlösta leveranser eller ej avhämtade leveranser där kostnader uppstår för oss som säljare äger vi rätten att debitera kunder för kostnader.
  • Den mailadress som lämnas till oss kommer endast att användas av Barcompagniet för kontakt samt kommunikation mellan oss. Den kommer inte att lämnas vidare till 3:e part.

Returer/Reklamationer

Kontakta oss för mer information om tillvägagångssätt.

  • Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 8 dagar från ankomstdag.
  • Transportskador reklameras omgående till Kundtjänst. Skador på vara ska reklameras vid uppackning och i nära anslutning till ankomstdagen.
  • Innan ev. retur av gods skall Barcompagniet kontaktas för vidare detaljinstruktioner.
  • För att returen kan krediteras måste ifylld retursedel följa med godset.
  • Bruten förpackning kan inte returneras.
  • Vid fel beställning krediteras endast 80% av summan och kunden får själv ordna returfrakt och stå för kostnaderna, gäller senast 1 månad från fakturadatum.
  • Ej lagervara eller beställningsvara kan tyvärr inte returneras. Retur av smutsig och/eller använd vara accepteras inte

Disk

OBS! Info disk av PC glas.
För att livslängden skall vara längsta möjliga ber vi dig kontrollera med din diskmedelsleverantör att du använder ett disk- och sköljmedel som är anpassat för plastprodukter i PC. Vissa disk- och sköljmedel kan orsaka sprickbildning i plastprodukter – denna typ av fel är ej hänförliga till produktionsfel och ej garantiberättigade. Begär därför produkter som är anpassade för polykarbonatplast vid upphandling av disk- och sköljmedel. Rekommenderad disktemperatur är max 70grader.